اعتیاد به اینترنت و شبکه های اجتماعی
بالاتر از عشق

اینترنت به طور طبیعی بسیار بسیار اعتیاد آوره به خصوص اگر در چند شبکه اجتماعی بزرگ مثل فیس بوک Facebook هم عضو باشین ! یه زمانی دلمون به یاهو خوش بود یادش بخیر وقتی اول دبیرستان بودیم همه دلخوشی مون این بود که درسمون تموم شه و بریم اینترنت دایل آپ و بچاقیمو بپریم تو روم های یاهو . خدا پدر و مادر یاهو رو بیامورزه که همه ما معاشرت اینترنتی رو با یاهو مسنجر Yahoo Messenger  شروع کردیم . من واقعا از سیگار متنفرم و از شانس بد من همیشه یه آدم سیگاری به پستم می خوره ؛ حتی بارها شده تو تاکسی هم طرف سیگار می کشید گفتم آقا لطف می کنی سیگارتو خاموش کنی ؟ یارو اصلا انگار نه انگار ! باور کنید تا حالا چند بار از ماشین پیاده شدم فقط واسه سیگار ! اسیگاری ها محاله سیگار رو با چیزی عوض کنن ! بخدا 98 درصد شون سیگار رو با بچه شون هم عوض نمی کنن ! من دیدم آمار کذایی نمی دم .اما به هر حال اعتیاد به اینترنت هم واسه اطرافیان فرد معتاد به اینترنت غیرقابل تحمله . آدمی که معتاده حالا چه به اینترنت چه به شیشه در کل آدم منزوی و به درد نخوری میشه . اعتیاد به اینترنت رو جدی بگیرید ! اعتیاد به اینترنت در بعضی مواقع از اعتیاد به مواد مخدر هم بدتره !

 

اعتیاد به اینترنت

اعتیاد به اینترنت

 

عوارض اعتیاد به اینترنت

■ اعتیاد به اینترنت موجب ضعف حافظه و اختلال حواس می شود !

■ اعتیاد به اینترنت موجب گوشه گیری و گرایش به انزوا و زندگی انفرادی می شود !

■ اعتیاد به اینترنت موجب کم خوابی و اختلال در خواب شبانه می شود !

■ اعتیاد به اینترنت می تواند سیستم گوارشی شما را با خطرات جدی مواجه کند !

■ اعتیاد به اینترنت نیازمند خیره شدن مداوم به مانیتور می باشد و خیره شدن بیش از حد مجاز موجب خشکی چشم می شود ! خشکی چشم بیماری خطرناکیه که باعث میشه تا چشم شما به طور طبیعی مرطوب نشه ! عامل اصلی خشکی چشم خیره شدن مداوم و پلک نزدن هست !

■ اعتیاد به اینترنت موجب افسردگی می شود ! حجم اطلاعاتی بسیار زیاد موجود در اینترنت باعث میشه که انسان احساس سرخوردگی کنه از اینکه چرا نمی تونه همه این اطلاعات رو یاد بگیره . ما انسانیم نه کامپیوتر ! پس از کم بودن اطلاعات تون نسبت به منابع اینترنت سرخورده نشین و خودتون رو سرزنش نکنید !

 

چند توصه مهم برای جلوگیری از اعتیاد به اینترنت

 

 برای همه ابعاد زندگی تون برنامه ریزی کنید

زندگی چندین و چند بعد داره . باور کنید همه چیز تو اینترنت نیست ! همه ابعاد زندگی رو ببینید وهمیشه سعی کنید برای هر بخش از زندگی تون برنامه ریزی کنید و به این برنامه ریزی پایبند باشید ! زندگی خیلی خیلی کوتاهه ! برنامه ریزی کنید که تو طول روز واقعا چند ساعت به اینترنت نیاز دارید و بررسی کنید که  در دنیای واقعی چه کارهای دیگه ای دارید که انجام ندادید و یا عقب مونده . مسافرت برید البته نه با Google Earth ! برید تو دل طبیغت تا به واقع درک کنید که دست زدن به درخت ها ، گل ها ، آب ، شن ، تجربه کردن سکوت مطلق ( در جایی غیر از خانه ) چه لذتی داره ! برای من و بهترین دوست زندگیم و شریک کاریم « محمد رضا امین زاده » هیچ چیزی لذت بخش تر از رفتن به شمال و ماهیگیری و کباب زدن و لم دادن زیر سایه درختا نیست !

تغذیه خود را اصلاح کنید

حقیقتش من جزو اون دسته از افرادی بودم که اگه 24 ساعت هم پای کامپیوتر مینشستم بخدا نه گشنم میشد ، نه تشنه و خسته ! اما بعد از یه مدتی که یه مشکل  فوق العاده جدی واسه شبکیه چشم چپم اتفاق افتاد و به دکتر مراجعه کردم دکترم گفت که یکی از دلایل به وجود اومدن این مشکل تغذیه نادرسته ! بله من آب نمی خوردم ، میوه نمی خوردم و اصلا هیچ توجهی به سیستم تغذیه ام نداشتم ! محمد خیلی بم می گفت « ابراهیم پای کاپیوتر میشینی یکم خوراکی هم دم دستت بذار ! تو متوجه نمیشی اما این بدن احتیاج به سوخت داره تا درست کار کنه ! » اما تصور من درباره محمد این بود که محمد آدم شکموییه ! اما راست می گفت . من اعتراف می کنم کارم به شدت اشتباه بوده ! سعی کنید چیزای شیرین همیشه مصرف کنید البته به اندازه کافی ! اگه یه سرچ بزنید تغذیه مناسب هنگام مطالعه  ، مطالب بسیار مفیدی رو می تونید پیدا کنید .

ورزش کنید

ورزش در کل واسه هر نوع اعتیادی مفیده ! از اعتیاد به اینترنت گرفته تا اعتیاد به شیشه و شن و ماسه و…. . وقتی از اینترنت استفاده می کنید باید متمرکز شید چون راه دیگه ای وجود نداره ! و وقتی که می خواهید تمرکز کنید خود به خود بدن تون منقبض میشه و برای مدت زیادی  در یک حالت و بدون حرکت می مونید . بدن شما به گردش خون احتیاج داره سعی کنید هر چند دقیقه یک بار از جاتون پاشید و یه قدمی بزنید . هیچوقت خوارکی رو دم دست تون نگذارید تا به بهونه خوراکی هم که شده از جاتون پاشید . مچ و دست ها و پاهاتون رو نرمش بدین . اگه مشکل فیزیکی ندارین حتما ورزش کنید در غیر اینصورت  ( مثلا اگر عینکی هستید و درجه چشماتون بالاست ) پیاده روی کنید و از انجام ورزشهای خفن مثل بدنسازی بپرهیزید !

به اندازه کافی بخوابید

واسه من یکی از بدترین پیامد های اعتیاد به اینترنت و همینطور در دسترس قرار گرفتن اینترنت توسط موبایل و تبلت ، بی خوابی بوده ! چیزی که باعث شد تا من مدت زیادی درگیر درمان مشکل شبکیه چشمم باشم . خواهش می کنم موبایل تون رو بذارید یه اتاق دیگه و راحت بخواید . برنامه ریزی کنید و پایبند باشید که به موقع بخوابید . واقعا مهم نیست که آپدیت بعدی دستان تون در فلان شبکه اجتماعی چیه ! چه اهمیتی داره ؟ مگه بعدا نمی تونید اون پست رو ببینید ؟ یکی از سیاست های شبکه های اجتماعی انتشار این جمله است : « کیا هنوز بیدارن ؟ :D » ! خوب معلومه آدمای بیکار و بی برنامه ای که اصلا قدر سلامتی شون رو نمی دونن ! جملات ، عکس ها ، کارتون هایی با این مفهوم رو حتما زیاد دیدین و منم آدم های زیادی رو دیدم که همه عشق شون اینه اولین نفر کامنت بزنن « من !!!! » . که چی ؟

در آخر یه نکته مهم رو درباره اعتیاد به اینترنت به خصوص اعتیاد به شبکه های اجتماعی بگم خدمت تون ؛ مارک زاکربرگ و امثالهم با وقت شما پول در میارن ! زمانی که کاربران در شبکه های اجتماعی هدر میدن بسیار چشمگیره ! شبکه های اجتماعی ساخته دست سیاستمداران و روان شناسان و همچنین اقتصاد دانان بسیار خبره است که خیلی خوب می دونن چطور مردم رو بازی بدن و از وقت مردم گردش مالی بسیار حجیمی بسازن . اگرچه همه این سرویس ها کاربردی هستند اما فک کن کاربردی هم نبودن :D



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : جمعه 2 آبان 1393برچسب:, :: 13:17 :: توسط : فاطمه

درباره وبلاگ
فقط دعا کنید به عشقم برسم...***** ببرد از من قرار و طاقت و هوش* بت سنگین دل سیمین بناگوش* نگاری چابکی شنگی کلهدار * ظریفی مه وشی ترکی قباپوش* ز تاب آتش سودای عشقش * به سان دیگ دایم می‌زنم جوش* چو پیراهن شوم آسوده خاطر * گرش همچون قبا گیرم در آغوش* اگر پوسیده گردد استخوانم * نگردد مهرت از جانم فراموش* دل و دینم دل و دینم ببرده‌ست * بر و دوشش بر و دوشش بر و دوش* دوای تو دوای توست حافظ * لب نوشش لب نوشش لب نوش*
پیوندهای روزانه
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بالاترازعشق و آدرس balatarazeshgh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 221
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 221
بازدید ماه : 931
بازدید کل : 57824
تعداد مطالب : 381
تعداد نظرات : 212
تعداد آنلاین : 1